SANDAWESin perustajat ja osakkaat tapasivat melkein sattumalta aurinkoisena kesäiltana mukavassa kahvilassa Helsingin Esplanadilla. Tuokion jutustelun jälkeen he huomasivat hämmästyttäviä yhdenmukaisuuksia sekä henkilökohtaisissa että liike-elämän filosofioissaan: molemmat olivat kysyneet lukemattomia miksi-kysymyksiä. Miksi yritykset eivät suoriudu paremmin? Miksi ne eivät ymmärrä omaa potentiaaliaan? Miksi yritykset eivät arvosta työntekijöidensä potentiaalia? Miksi on niin vaikea nähdä laajempi kokonaisuus ja samalla huolehtia pienistä yksityiskohdista? Miksi kukaan ei tunnu tajuavan mikä on brändi?
SANDAWESin perustajat jakoivat myös elämänmittaisen kiinnostuksen luksukseen ja he olivat luksuskuluttajia. Molemmat olivat myös tehneet huomattavaa akateemista empiiristä tutkimusta luksuksen liiketoiminnasta. Yhteinen näkemys siitä, mitä pohjoisen yritystaivaalta puuttui, syntyi hyvin nopeasti.
Kuten voi arvata intohimoisten maailmanmatkaajien kohdalla, eräs unelma oli elänyt pitkään: ylellinen matka Kilimanjarolle, Tansanian kansallispuistoon, valkoisille hiekoille ja villieläinsafarille. Jostain syystä toteutus oli aina lykkääntynyt. Tämä haave muuttui unelmaksi tuoda pohjoinen uusi luksus maailmalle. Pohjolasta löytyy yhtä lailla henkeäsalpaavia maisemia ja autenttisia ylellisiä kohteita, jotka ovat todella ainutlaatuisia globaalista näkökulmasta. Unelman toteuttaminen vaatii pohjoisen uuden luksuksen tuotteistamista, brändäämistä ja markkinointia.
Toinen yhtä tärkeä asia on rohkaista erilaisia pohjoisia yrityksiä, brändejä, palveluita ja sidosryhmiä tiiviiseen yhteistyöhön synergiaetujen saavuttamiseksi luksusmarkkinoille. Me olemme toteuttamassa pohjoista luksusta auttamalla kotimaisia yrityksiä huomaamaan heidän potentiaalinsa ja tarjoamalla ainutlaatuista luksusliiketoiminnan ja strategian osaamistamme.
Afrikan helmestä jäi toki jotain meille: SANDAWES kumartaa pienelle ja harvinaiselle alkuperäiskansalle, joka elää keskellä kauneinta Tansaniaa.